czwartek, 10 lipca 2014

Historia Pacjenta i amlodypiny

Muszę się podzielić z Wami małym sukcesem :)

Wrócił dziś do mnie Pacjent,który stosował Tenox=amlodypinę i miał ogromny problem z obrzękami kostek (pisałam o tym w zeszłym miesiącu). Okazało się,że Pan na drugi dzień po rozmowie ze mną udał się do lekarza i poprosił o zmianę leku,bo puchły mu nogi. Lekarz przepisał Valzek=walsartan. Pan po 3 tygodniach czuje się świetnie. Obrzęki ustąpiły, ciśnienie ma jeszcze lepiej unormowane i nawet schudł co nieco.
Był w podniebnej podróży i też świetnie się czuł.

Bardzo się cieszę. Miło jest widzieć szczery uśmiech na twarzy innego człowieka.
Dla takich chwil warto pracować :):):)

Dobrej nocy!

11 komentarzy:

  1. Gratulacje! Farmaceutą trzeba się po prostu urodzić, lubić to co się robi i robić to z pasją.

    Iw.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje:) to jest sukces. Zawsze cieszą sytuacje, gdy pomoże się pacjentowi.

    OdpowiedzUsuń
  3. A skutki uboczne....? Ciężko napisać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm osoby stosujące mają w opakowaniu ulotkę, fachowi pracownicy aptek znaja odpowiednie źródła a pozostałe osoby mogą poszukać chociażby w internecie. Nie widzę sensu przepisywania ulotki.

      Usuń
  4. Witam, jestem we Francji i wypadl mi dysk. Lekarz zalecil brac 2 razy dziennie ketonal. Co wazne mam 3m.dziecko i karmie piersia...podobno lek nie przenika do mleka? ... mam opory... Choc strasznie cierpię ;(

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, ketonal uznaje się za bezpieczny lek podczas karmienia, nawet po cesarskim cięciu i na ból głowy po znieczuleniu podaje sie go w szpitalach. Najlepiej polknac tabletkę tuz po karmieniu albo przed najdłuższa przerwą w karmieniu. Krótkie leczenie bólu nie powinno mieć żadnego wpływu. Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  6. Ketanol jest przereklamowany. Probowalam kilka razy,ale nigdy mi nie pomogl,na zaden bol. Zwykly nurofen lepiej dziala.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomocy :) Wzięłam 1 Apap extra [500mg paracetamol+65 coffeinum], po 4 h kolejna tabletkę. Jednak ból jest nadal silny- jestem po ekstrakcji 2 zębów i usunięciu torbieli. Po jakim czasie mogę wziąć ketonal? Dostałam na receptę 100 mg ketonal forte- a tam napisano w ulotce żeby nie łączyć z NLPZ- ile powinnam odczekać po wzięciu tego apapu extra??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam po 4 do 6 h mozna przyjąć. Jednorazowe przyjęcie nie powinno spowodować zadnych negatywnych skutkow. Pozdrawiam, Ania

      Usuń
    2. Jesli ból przez najblizsze dni będzie sie utrzymywał na intensywnym poziomie warto stosować wowczas tylko Ketonal.

      Usuń