poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Co na gardło dla kobiety ciężarnej?

Witajcie,

 Ciężarne Panie to jeden z trudniejszych Pacjentów w aptece. Wynika to z faktu, że wiele produktów leczniczych nie jest zalecanych w ciąży albo produkty nie mają przeprowadzonych badań w związku z czym producenci muszą umieścić informację w ulotce o kontakcie z lekarzem.
Jako, że obecnie jestem jedną z takich trudnych Pacjentek i podczas wizyty w nieznanej mi aptece (czasami nie proszę sama o konkretny produkt, tylko czekam na propozycje farmaceuty) Pani proponowała mi preparat nie zalecany w ciąży postanowiłam kilka słów dzisiaj poświęcić preparatom na gardło.

Najbardziej popularne i pewnie polecane w pierwszej kolejności są Propolki  na bazie propolisu jak nazwa wskazuje (z dziką różą, bez cukru, z aloesem) oraz pastylki Prenalen gardło (propolis, witamina C, sok z malin) z linii produktów poświęconych typowo kobietom ciężarnym.
Bardzo interesującym produktem jest Fiorda. Pastylki podobne do Isli (na pewno znane Paniom w ciąży), ponieważ zawierają porost islandzki (działa nawilżająco, łagodząco) oraz laktoferynę (działa przeciwbakteryjnie, przeciwwirusowo oraz przeciwgrzybiczo). Odkąd ten produkt pojawił się polecam go często i wraca do mnie wiele pozytywnych opinii. Ja przepadam za wersją dla dzieci, bo ma bardzo przyjemny smak malinowy, niestety porzeczkowy smak dla dorosłych nie przypadł mi do gustu. Do wyboru mamy jeszcze smak cytrynowy. Pierwotnym produktem z laktoferyną jest Laryng up. Jednak producent ze względu na zawartość mentolu informuje, że nie zaleca się stosować w ciąży. Można więc wybrać wersję dla dzieci o smaku pomarańczowym, bo zawartość laktoferyny jest taka sama.
Od lat z powodzeniem lekarze zalecają stosowanie w ciąży serię produktów Tantum verde.  Co prawda w charakterystyce pojawia się informacja o braku wystarczających danych klinicznych i potrzebie zachowania ostrożności, ale zapewniam, że produkty są polecane i nie wiążą się z tym faktem żadne efekty uboczne.

Powodzenia Przyszłe Mamy :)
Ania

P.S. W sklepie zielarskim z pewnością znajdziecie jeszcze inne produkty.

Źródła:
http://fiorda.pl/?gclid=COyb-ZmE78QCFcL3cgodRqUAmQ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz