czwartek, 18 września 2014

Reklama Positivum

Witajcie,

  W związku z reklamą Positivum kilka słów wyjaśnienia. Nie miałam okazji jej słyszeć ani widzieć,ale nie rozpaczam z tego powodu bynajmniej. Do apteki przychodzą ludzie i pytają czy dostaną za 5 zł opakowanie? Drodzy Państwo cena 1 opakowania 30 tab. kosztuje dla Pacjenta ok 25 zł. Jeśli apteka kupi większą ilość lub sprzedaż odbywa się internetowo to koszt może wynieść nawet sporo poniżej 20 zł (na cenę składa się kilka czynników,o czym pisaliśmy już wcześniej). Skąd producent wziął te 5 zł? Stąd,że 1 opakowanie 180 tab. kosztuje dla Pacjenta ok 28 zł  i przeliczając tą cenę na 30 tab. z opakowania 180 tab. da nam to cenę nieco ponad 5 zł. Kiedy idziecie do apteki po świeżo reklamowany suplement diety nie dziwcie się proszę,że cena z reguły jest inna niż w reklamie. Na ogół nikt w aptece nie zamawia dużych opakowań wraz z pojawieniem się reklam w tv czy w radiu. Producent Positivum wprowadza co rusz to nowe suplementy diety ze swojej fabryki (celowo napisałam fabryki,bo jest to Fabryka Leków) i "żywot" części z nich w pamięci Pacjentów trwa tylko tak długo jak długo emitowana jest reklama,a potem produkt zostaje w aptece,aż się nie przeterminuje. I klops.
Dlatego np. u mnie w pracy zamówiłyśmy na próbę 1 op a 30 tab.,ale w związku z zapytaniami dziś wprowadziłyśmy opakowanie 180 tab. Ale też w minimalnej ilości,bo nie jesteśmy w stanie przewidzieć jak będzie wyglądało zainteresowanie z Państwa strony.
Stąd wizyta w aptece i komentarz w rodzaju :"Reklama z pewnością nie kłamie" sprawia,że ręce opadają i na mojej twarzy może pojawić się jedynie poblażliwy uśmiech :)

Reasumując dopóki do sprzedaży będą wprowadzane tak masowo jak obecnie suplementy diety,których nikt nie bada (zatem mogą to być nawet śladowe ilości substancji czynnych lub skład może zupełnie mijać się z prawdą co do deklaracji producentów na opakowaniach; są też wyjątki i produkty mają bardzo wysoką jakość), dopóty Pacjenci będą częścią handlowej rozgrywki, których mami się w reklamach chytrze skonstruowanymi hasłami.

P.S. Moim zdaniem producenci nie powinni sugerować cen reklamowanych produktów.
Druga sprawa, po co produkuje się małe opakowanie,skoro duże reklamuje się jako tańsze? 

 
Oby rozsądek Was nie opuszczał :)


3 komentarze:

  1. Czytam, czytam, myślę sobie - pewnie Aflofarm - sprawdzam - no oczywiście.

    A tak w ogóle wysłałam na meila wiadomość w sprawie pewnej blogowej ''zabawy'' do której mnie nominowano...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Ok, na pytania odpowiedziałam. Dzięki i pozdrawiam! :)

      Usuń